Test GARMIN EDGE

Praktický Test GARMIN EDGE 500

Proč vybíráme právě GARMIN EDGE 500? Chtěli jsme něco, co je:

  1. Malé
  2. Výkonné
  3. Jednoduché
  4. Cenově dostupné
  5. Dostačující pro 99% cyklistů

Po přečtení návodu, zhlédnutí některých recenzí a zevrubném porovnání s jinými podobnými, jsme se nechali přesvědčit a vyzkoušeli.

GARMIN EDGE 500 má ale několik variant, které se liší svými doplňky.

  1. Přístroj
  2. Přístroj a hrudní pás
  3. Přístroj a hrudní pás prémium
  4. Přístroj a hrudní pás prémium
  5. Přístroj a hrudní pás prémium a snímač kadence

Pro náš test jsme zvolili variantu 3. s hrudním pásem prémium.

Sledování tepové frekvence poskytuje většině cyklistů dostačující informace o jejich jízdě, popř. k řízení tréninku. Ze stejného důvodu jsme nevolili ani přístroje s měřením výkonu. Prémium verze znamená, že hrudní pás je kvalitnější a příjemnější k nošení. Cyklisté jsou i většinou běžci a běžci na lyžích. Všude tam je využitelná přesně tato kombinace.

Praktické zkušenosti z testů:

Pozitiva:

  • Malý a lehký přístroj
  • Nastavení a informace na displeji jsou v češtině
  • Nepotřebujete magnet na drátech a další čidlo
  • Nepotřebujete nastavovat průměr kola
  • Nepotřebujete nastavovat hodiny
  • Vodotěsná úprava
  • V balení jsou 2 držáky, další je možno dokoupit pro použití na jiných kolech
  • Snadné dobíjení baterie přes USB (zásuvka nebo PC)
  • Výdrž baterie na několik dní tréninku. Zvědavost vás ale donutí, po jízdě se připojit k PC a nabíjíte
  • Dokáže velmi dobře měřit mnohem více hodnot, než potřebujete
  • Skutečně variabilní display (co se týká zobrazovaných hodnot – 5 obrazovek po 8 hodnotách)
  • Téměř nevyužitelná paměť pro info o vašich jízdách
  • Jednoduché ukládání jízd v PC přes Garmin Connect (něco jako tréninkový deník)
  • Jedinečné grafické a mapové vyhodnocení jízdy v Garmin Connect
  • Přístroj graficky zobrazuje zóny tepové frekvence pro řízení tréninku
  • Umí navigovat po připravené trase – cestou i necestou
  • Umí porovnávat vaši jízdu s připravenou trasou a tempem jízdy (rozdíl v čase i metrech jako náskok nebo ztráta)
  • Umí porovnávat jednotlivé jízdy (smysl má, pouze když jedete stejnou trasu)
  • Funkční nastavitelný autostop (nastavitelná minimální rychlost pro vypnutí, např. při zastavování na křižovatce se přístroj vypne už při 3 km/h)
  • Počítačově zdatní mohou trasy upravovat a ukládat např. po jednotlivých částech, tzv. kolech. (lze jízdu kopírovat, vymazat cestu na start a z cíle a uložit jako jinou jízdu)

Co je výzvou:

  • Nastavení je opravdu složitější než běžné cyklocomputery (čtěte návod a hrajte si – přece jen, je to hračka)
  • Je třeba registrovat přístroj a vytvořit si online účet
  • Ztrácíte soukromí, protože i jiní teď vědí, kde právě jste Sealed
  • 8 informací na displeji je již hůře čitelných (nelze jen přejet pohledem), ale dá se zvyknout na to, kde co hledat
  • Nastoupané a sestoupané metry jsou jinak zaznamenávány v přístroji a v GARMIN Connect a nikdy se neshodovaly
  • Kalibrace nadmořské výšky není optimální, ale v Garmin Connect po přepočtu přesná
  • Hledání satelitů není okamžité
  • Při průjezdu tunelem nebo pod stromy vynechává signál, ale vzápětí dopočítává
  • Porovnání jízdy s připravenou trasou nebere v úvahu rozdíl rychlosti při jízdě do/z kopce (pouze průměrnou rychlost)