Test GARMIN EDGE
Praktický Test GARMIN EDGE 500
Proč vybíráme právě GARMIN EDGE 500? Chtěli jsme něco, co je:
- Malé
- Výkonné Jednoduché
- Cenově dostupné
- Dostačující pro 99% cyklistů
Po přečtení návodu, zhlédnutí některých recenzí a zevrubném porovnání s jinými podobnými, jsme se nechali přesvědčit a vyzkoušeli.
GARMIN EDGE 500 má ale několik variant, které se liší svými doplňky.
- Přístroj
- Přístroj a hrudní pás
- Přístroj a hrudní pás prémium
- Přístroj a hrudní pás prémium
- Přístroj a hrudní pás prémium a snímač kadence
Pro náš test jsme zvolili variantu 3. s hrudním pásem prémium.
Sledování tepové frekvence poskytuje většině cyklistů dostačující informace o jejich jízdě, popř. k řízení tréninku. Ze stejného důvodu jsme nevolili ani přístroje s měřením výkonu. Prémium verze znamená, že hrudní pás je kvalitnější a příjemnější k nošení. Cyklisté jsou i většinou běžci a běžci na lyžích. Všude tam je využitelná přesně tato kombinace.
Praktické zkušenosti z testů:
Pozitiva:
- Malý a lehký přístroj
- Nastavení a informace na displeji jsou v češtině Nepotřebujete magnet na drátech a další čidlo
- Nepotřebujete nastavovat průměr kola
- Nepotřebujete nastavovat hodiny
- Vodotěsná úprava
- V balení jsou 2 držáky, další je možno dokoupit pro použití na jiných kolech
- Snadné dobíjení baterie přes USB (zásuvka nebo PC)
- Výdrž baterie na několik dní tréninku. Zvědavost vás ale donutí, po jízdě se připojit k PC a nabíjíte
- Dokáže velmi dobře měřit mnohem více hodnot, než potřebujete
- Skutečně variabilní display (co se týká zobrazovaných hodnot – 5 obrazovek po 8 hodnotách) Téměř nevyužitelná paměť pro info o vašich jízdách
- Jednoduché ukládání jízd v PC přes Garmin Connect (něco jako tréninkový deník)
- Jedinečné grafické a mapové vyhodnocení jízdy v Garmin Connect
- Přístroj graficky zobrazuje zóny tepové frekvence pro řízení tréninku
- Umí navigovat po připravené trase – cestou i necestou
- Umí porovnávat vaši jízdu s připravenou trasou a tempem jízdy (rozdíl v čase i metrech jako náskok nebo ztráta)
- Umí porovnávat jednotlivé jízdy (smysl má, pouze když jedete stejnou trasu)
- Funkční nastavitelný autostop (nastavitelná minimální rychlost pro vypnutí, např. při zastavování na křižovatce se přístroj vypne už při 3 km/h)
- Počítačově zdatní mohou trasy upravovat a ukládat např. po jednotlivých částech, tzv. kolech. (lze jízdu kopírovat, vymazat cestu na start a z cíle a uložit jako jinou jízdu)
Co je výzvou:
- Nastavení je opravdu složitější než běžné cyklocomputery (čtěte návod a hrajte si – přece jen, je to hračka)
- Je třeba registrovat přístroj a vytvořit si online účet Ztrácíte soukromí, protože i jiní teď vědí, kde právě jste Sealed
- 8 informací na displeji je již hůře čitelných (nelze jen přejet pohledem), ale dá se zvyknout na to, kde co hledat
- Nastoupané a sestoupané metry jsou jinak zaznamenávány v přístroji a v GARMIN Connect a nikdy se neshodovaly
- Kalibrace nadmořské výšky není optimální, ale v Garmin Connect po přepočtu přesná
- Hledání satelitů není okamžité
- Při průjezdu tunelem nebo pod stromy vynechává signál, ale vzápětí dopočítává
- Porovnání jízdy s připravenou trasou nebere v úvahu rozdíl rychlosti při jízdě do/z kopce (pouze průměrnou rychlost)